ul. Szeroka 1 (III piętro)
Sekretariat czynny:
pon-pt 10.00-16.00
tel. 513 597 654
ul. Dworcowa 81 (IV piętro)
Sekretariat czynny:
pon-pt 10.00-15.30
tel. 573 976 553
Bez względu na cel, w jakim podejmują naukę, wszyscy słuchacze potrzebują podstawowej, ogólnej znajomości języka obcego. Dopiero po osiągnięciu poziomu First Certificate in English lub Zertificat Deutsch można zacząć specjalizować się w konkretnej dziedzinie, na przykład w języku technicznym, naukowym, prawnym, czy języku handlowym.
W przeciwnym razie mogłoby się zdarzyć, że słuchacz jest w stanie dość sprawnie mówić np. o trudnych zagadnieniach technicznych, ale nie umie zrobić zwykłych zakupów w sklepie, albo zapytać o drogę w obcym mieście.
Wbrew obiegowym opiniom, ludzie dorośli mogą uczyć się języków obcych równie skutecznie, jak młodzież i dlatego w naszej szkole duża część słuchaczy to ludzie dorośli, potrzebujący języka obcego dla podniesienia swoich kwalifikacji zawodowych. Dla młodzieży metoda bezpośrednia jest świetnym uzupełnieniem nauki szkolnej o praktyczne elementy związane z mówieniem w języku obcym. Dzieciom proponujemy naukę języka angielskiego z podręczników Kids English designed with Direct Method opracowanych w oparciu o metodę bezpośrednią specjalnie dla dzieci. Atrakcyjny materiał oraz dynamiczne tempo lekcji pozwalają utrzymać uwagę dzieci oraz uzyskać bardzo dobre efekty nauki.
Ponieważ materiał jest dokładnie rozpisany i ma ściśle zaplanowaną strukturę, może się wydawać, że lekcje będą nudne. W rzeczywistości jest zupełnie inaczej, gdyż nauka jest bardzo przyjemna, zarówno dla słuchacza, jak i dla nauczyciela. Jest tak dzięki temu, że lekcje są prowadzone energicznie, często z wesołymi akcentami, co eliminuje nudę i dłużyzny.
Wiele osób próbowało już uczyć się języków obcych różnymi metodami z małym skutkiem w stosunku do poniesionego nakładu pracy. Takie osoby często dochodzą do wniosku, że albo język obcy jest zbyt trudny, albo one same nie mają zdolności językowych. W rzeczywistości jest zupełnie inaczej: każdy może nauczyć się języka obcego. Metoda bezpośrednia jest nie tylko szybka, ale też bardzo skuteczna, pozwalając na osiągnięcie bardzo dobrych rezultatów praktycznie każdemu.
Nieśmiałość jest jednym z największych problemów w nauce języków obcych – często nawet osoby znające język obcy stosunkowo dobrze wstydzą się go używać, bojąc się popełniania błędów. Metoda bezpośrednia pokonuje ten problem już na pierwszej lekcji – każdy słuchacz musi odpowiadać na pytania, czym przełamuje w sobie tę barierę. Na zajęciach słuchacze nie zgłaszają się do odpowiedzi, ale lektor wybiera osoby, które mają odpowiedzieć na pytanie. W ten sposób każdy jest zmuszony do mówienia, a czas lekcji jest rozłożony równo na wszystkie obecne osoby.
Tajemnicą sukcesu w uczeniu się języka obcego są powtórki materiału. Nauka języka polega głównie na wykształceniu szybkich odruchów, podobnie jak pisanie na maszynie, albo gra na fortepianie. Takie odruchy mogą być wykształcone jedynie przez częste powtórki. Należy powtarzać tak często, aż można będzie wykonać czynność bez zastanawiania się. Dzięki systemowi powtórek, słuchacze doskonale znają cały przerobiony materiał. Jest to jedna z niepodważalnych przewag metody bezpośredniej nad innymi metodami, gdzie często jest tak, że nie wraca się już do raz opracowanych zagadnień, pozostawiając w ten sposób luki w wiedzy słuchaczy.
Oprócz tego, że nauczyciele tłumaczą słownictwo na język polski, zajęcia prowadzone są w całości w języku obcym. Pozwala to na przeznaczenie jak największej ilości czasu na ćwiczenie języka, dzięki czemu czas lekcji jest wykorzystany w 100%. Nie należy przy tym obawiać się, że będzie trudno poradzić sobie na lekcji – podręczniki są napisane bardzo starannie, co sprawia, że do pytań i wyjaśnień używa się wyłącznie tych słów, które są już doskonale znane słuchaczom.
Języka obcego powinno uczyć się tak samo, jak dziecko uczy się swojego pierwszego języka. Słuchacz najpierw słyszy słowa, potem je wypowiada imitując wymowę nauczyciela, a dopiero później widzi, jak te słowa się pisze i na końcu sam je pisze.